Vi på Valio Sverige är glada att få välkomna Hanna Segerberg som ny chef för foodservice. Hanna har en bred erfarenhet inom försäljning och ledarskap, senast som head of sales foodservice på Foodmark. Hennes bakgrund inkluderar även ett flertal marknadsföringsroller och försäljningschefpositioner inom Arla.
Hanna Segerbergs strategiska förmåga, breda branscherfarenhet och talang i att leda team, gör henne som klippt och skuren för att bli en nyckelperson i Valio Sveriges fortsatta tillväxtresa.
– Jag är väldigt nöjd med rekryteringen av Hanna Segerberg till Valio Sveriges ledningsgrupp. Hanna kommer med en stark och bred kommersiell erfarenhet från vår bransch. Hon är en inkluderande ledare som delar Valios värderingar. Med Hanna vid rodret kommer vi kunna växla upp foodservice, som är ett tillväxtområde för Valio Sverige, säger Robert Auselius, VD Valio Sverige AB.
– Jag ser verkligen fram emot att bli en del av Valio, ett företag som är känt för sina goda värderingar, med fokus på kund och konsument och sin framstående position inom både innovation och HR. Det ska bli spännande att bidra med min erfarenhet och samtidigt få möjligheten att utvecklas vidare i ledningsgruppen. I min nya roll kommer jag, tillsammans med mitt team, arbeta för att uppnå den tillväxt inom foodservice som både förväntas och är möjlig, säger Hanna Segerberg.
Hanna tillträder sin nya roll den 14 oktober 2024 och kommer att ingå i Valio Sveriges ledningsgrupp.
För mer information eller högupplösta bilder, kontakta:
Anette Björnlund, kommunikations- och hållbarhetschef, Valio Sverige AB
Mail: anette.bjornlund@valio.se
Telefon: 0703-03 35 61
Om Valio
Valio grundades i Finland 1905. 1994 introducerades Valio i Sverige och 2002 lanserades de första laktosfria produkterna på den svenska marknaden. Varje år investerar Valio motsvarande ca 330 miljoner kronor i forskning, utveckling och nya innovationer. Satsningen har resulterat i ett av marknadens bredaste sortiment av laktosfria produkter som smakar som de ska. Valio har överfört den kunskapen till växtbaserat och erbjuder ett växande sortiment av gurt, dryck, alternativ till matlagning och ost under varumärket Oddlygood. Valio är även känt för sitt goda smör, krämiga yoghurt och läckra proteinprodukter. De senaste tio åren har Valio kontinuerligt ökat tillväxten på den svenska marknaden och omsatte ca 2 miljarder under 2023. Resan med att utveckla goda och hälsosamma produkter för ditt välbefinnande fortsätter även i framtiden. Läs mer på www.valio.se.